Ако кажем, че морските контейнери са бъдещето не само в превоза на стоки по вода, но и на ежедневния живот, няма да сбъркаме. Строителство, архитектура, оранжерии, складове, хотели: това са само част от приложенията на транспортните контейнери.
С класическите размери: от 20', 40' и 45' фута, както и разнообразието от стандартно и специализирано оборудване, позволява на всеки клиент в зависимост от индивидуалните си нужди да избере най – подходящия вид контейнер и съответно оптимален транспортен разход спрямо конкретните си нужди.
Стандартните размери контейнери, освен с дължината във футове, са означени и със следните съкращения:
- TEU (от английски - twenty-foot equivalent unit)
TEU морските контейнери представляват 20-футов морски контейнер. "TEU" е стандартната мярка за вместимост на контейнерните кораби, както и за обем обработени товари на контейнерните терминали.
- FFE (forty-foot equivalent unit)
FFE контейнерите са най-често използваният размер морски контейнери. Обикновено този тип контейнери има и врати.
- 40’ HC (high cube)
40'HC морските контейнери са модификация на класически FFE контейнер, при който дължината на контейнера е същата. Разликата е в допълнителната височина, която осигурява товарен обем до 76 куб. м. Такoва предимство дава и 45’ контейнер, който осигурява до 85 кубически метра. И двата вида контейнери, 40 и 45-футовия, са подходящи за транспорт и превозване на обемни стоки.
- Open top контейнер
Open top контейнерът е подходящ за товарене и разтоварване с кран или друг подемен механизъм. Open top контейнерите също се делят на 20' и 40'-футови, но за разлика от останалите морски контейнери, които са практически неразглобяеми, open top контейнерът е с покривна конструкция от разглобяеми греди, покрити с брезент. Именно тази подвижност позволява лесното изпълняване на товаро-разтоварителни дейности с извънгабаритни товари.
- Хладилен контейнер
Хладилните контейнери са подходящи за транспортиране на бързоразвалящи се стоки. Този тип контейнери осигуряват поддържане на постоянна температура, за да могат да осигуряват транспортирането на стоки от вида на плодове, зеленчуци, месо, лекарства, определени видове химикали и др. Необходимата температура се поддържа чрез система за контролиране на постоянна среда, която се намира вътре в контейнера. Това може да се отчете като известен недостатък, защото по този начин се намалява пространството на полезния товар в контейнера. Хладилните контейнери също се делят на 20' и 40'-футови.
- “Flat rack” контейнер
"Flar rack" контейнерите са контейнери, които представляват подова платформа, около която има носеща метална рамка и две вертикални стени в двата края. Вертикалните стени могат да са неподвижно закрепени или сгъваеми. Обикновено “flat rack” контейнерите са 20' или 40'-футови. При тях е осигурена възможност за странично товарене и товарене отгоре. Подходящи са за транспорт на тежки машини, тръби и лодки, както и за тежки товари или за товари, чиито размери не се побират в стандартен контейнер.
- Контейнерна платформа
Контейнерните платформи са тип контейнери, които имат единствено подова платформа, която има голяма товароносимост. Използват се за изключително тежки и извънгабаритни товари, които трудно могат да се вдигнат с кран. Отново в двата стандартни размера.
- "Tank" контейнер
"Tank" контейнерите са предназначени за транспорт на течни товари като алкохол, плодови сокове, олио и др., а също така и за различни видове химикали. Tank контейнерите са само 20'-футови.
Какъв контейнер да вземете - нов или употребяван?
Разполагаме с всички необходими видове морски контейнери:
- 20' стандартен морски контейнер;
- 20' (High Cube) морски контейнер;
- 40' стандартен морски контейнер;
- 40' (High Cube) морски контейнер;
- 45' (High Cube) морски контейнер.
Всички контейнери в каталога ни са налични при нас, на склад и можем да ги доставим в много кратки срокове.